Je zou kunnen zeggen dat ik dus een soort haat-liefde verhouding had (of wellicht heb) met toetsen. Aan de ene kant geven toetsen prestatiedruk, aan de andere kant werken ze motiverend/stimulerend. Daarbij komt dat ik ervan overtuigd ben dat je veel kunt leren van je fouten. Door fouten te maken en deze te herkennen/erkennen, kun je vaststellen waar het misging en hoe je het de volgende keer beter kunt doen. Oftewel: het is een voorwaarde om verder te groeien.

Over toetsing wordt in onze sector veel gesproken. De Onderwijsraad bereidt op verzoek van de Tweede Kamer een advies voor over de toekomst van toetsing in het funderend onderwijs. Dit gebeurt in het kader van de bredere curriculumvernieuwing...

Benieuwd naar de rest van het artikel?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen op van12tot18.nl, inclusief persoonlijk profiel om artikelen makkelijk te selecteren, delen en bewaren.