Thinking for learning (T4L) is gebaseerd op het uitgangspunt dat intelligentie geen onveranderbaar gegeven is, maar dat de leraar door de manier waarop hij lesgeeft invloed kan uitoefenen op de ontwikkeling ervan. Onderwijs dat zich richt op de ontwikkeling van denkvaardigheden kan op een effectieve manier de capaciteit van het brein van kinderen, het leervermogen, vergroten. Het traint de ‘leerspieren’! T4L bestaat uit een bundeling van best practice onderwijsideeën over denken (David Leat , Newcastle University) en leren (R.D. Crick, Bristol University). Onderwijsstrategieën die zijn beproefd in de onderzoeken van onder andere Robert Marzano en John Hattie. In Engeland hebben Ian Patience en Anne de A'Echavarria (Thinkwell) in samenwerking met David Leat Thinking for Learning ontwikkeld.

...

Benieuwd naar de rest van het artikel?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen op van12tot18.nl, inclusief persoonlijk profiel om artikelen makkelijk te selecteren, delen en bewaren.