De afgelopen twee jaren heeft een consortium van onderzoeksinstituten en groene onderwijsinstellingen intensief samengewerkt aan een praktijkgericht onderzoek naar de onderwijskundige en didactische inrichting en de effecten van diverse innovatieve onderwijspraktijken gericht op de ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden zoals samenwerken en overleggen, analyseren en probleem oplossen, onderzoeken en plannen en organiseren. Om deze onderwijspraktijken te kunnen vergelijken, zijn deze op systematische wijze geanalyseerd en beschreven met behulp van het zogenaamde Kijkvenster. Dit Kijkvenster, dat hieronder nader wordt toegelicht, kan ook waardevol zijn voor andere docenten en docent-onderzoekers in het voortgezet en het beroepsonderwijs om hun eigen onderwijs in kaart te brengen. Op deze manier kunnen zij nagaan of zij aan...

Benieuwd naar de rest van het artikel?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen op van12tot18.nl, inclusief persoonlijk profiel om artikelen makkelijk te selecteren, delen en bewaren.