van12tot18 agendavan12tot18 webshop
van12tot18 proefabonnementvan12tot18 estafette


btn lezen

as-teachersHigh Tech High

‘As teachers, our time is extremely precious in a way that ‘civilians’ just don’t understand’

Vier docenten vertellen over High Tech High

Stefan Vink is opgeleid als architect maar staat, na omscholing, alweer 5 jaar voor de klas. Hij is mentor en docent natuurkunde en nlt op het Liemers College in Zevenaar. Mark Langerwerf is docent scheikunde en teamcoach op UniC in Utrecht, en Joris Borgdorff is wiskundeleraar op diezelfde school. Mattijs Leeffers werkt op het Vathorst College in Amersfoort, als docent science, mentor en onderwijscoördinator. Alle vier maakten ze deel uit van het reisgezelschap naar de High Tech High scholen in San Diego. Ze hadden eigen leervragen. Mattijs Leeffers, bijvoorbeeld, wilde meer weten en zien over de balans tussen sturing en vrijheid die je aan leerlingen kunt geven. Mark Langerwerf was geïnteresseerd in de professionalisering van docenten, en een van de aandachtspunten voor Stefan Vink was de manier waarop je betekenis kunt geven aan de dingen die leerlingen leren. Wat hebben ze mogen zien en ervaren, in San Diego?

pdfDownload hier het volledige artikel.

Abonneren >>
Inschrijven nieuwsbrief >>
Kennispartners >>